√ерб экономической безопасности. јвт.св. от 4.04.2002 г. є5471. √ерб економiчноњ безпеки. јвт.св. вiд 4.04.2002 р. є5471.Ё ќЌќћ»„≈— јя Ѕ≈«ќѕј—Ќќ—“№ - ≈ ќЌќћ≤„Ќј Ѕ≈«ѕ≈ ј
≈коном≥чна безпека держави: поЇднуючи зусилл¤
 
ƒе Ї двоЇ, там вкрай потр≥бна узгоджен≥сть
ѕу —унь¤
 
¬се у св≥т≥ вир≥шують ≥нтереси. ¬они - об'Їднують та свар¤ть, робл¤ть друз¤ми або ворогами. Ћюди об'Їднувалис¤ задл¤ дос¤гненн¤ загальноњ мети: щоб вполювати мамонта, захистити себе, родину, Ѕатьк≥вщину. ≤ все ж розум≥ють цю мету по-р≥зному. „ерез те њњ дос¤гненн¤ не дл¤ вс≥х св¤то.
ќб'Їднавшись, утворили сусп≥льство, ¤ке дл¤ впор¤дкуванн¤ д≥й та налагодженн¤ взаЇмин створило державу ¤к ≥нструмент. “а ви¤вилос¤, що держава завжди д≥Ї на користь певним угрупованн¤м. „ому? «нову винн≥ ≥нтереси. ѕеретинаючись, вони створюють негаразди, непорозум≥нн¤, с≥ють ворожнечу. „астина сусп≥льства завжди невдоволена д≥¤ми держави. јдже держава встановлюЇ правила, виход¤чи з ≥нтерес≥в групи ос≥б. “≥ ж члени сусп≥льства, що не вход¤ть до складу ц≥Їњ групи, в≥д встановлених правил втрачають.

÷е протир≥чч¤ не можна однозначно вважати негативом. як будь-¤к≥ протир≥чч¤, воно, певною м≥рою, Ї позитивом, що змушуЇ зм≥нювати ≥ зм≥нюватис¤, прогресувати вс≥х учасник≥в процесу.

¬т≥м, ≥снуЇ найактивн≥ша частина сусп≥льства - п≥дприЇмц≥. —аме вони ≥н≥ц≥юють та зд≥йснюють зм≥ни, вкладаючи в них кошти та запал, змушуючи вс≥х ≥нших учасник≥в процесу також зм≥нювати ≥ зм≥нюватис¤. ¬они - руш≥йна сила прогресу, здатна прискорити розвиток науки, культури, промисловост≥, с≥льського господарства, торг≥вл≥, сфери послуг ≥ економ≥ки крањни в ц≥лому.

¬ —получених Ўтатах јмерики п≥дприЇмц≥в вважають золотим фондом крањни. ѓм надають п≥льги, переваги, преференц≥њ тощо. ќднак, ≥ в≥д них, ¤к в≥д правл¤чоњ господарськоњ ел≥ти сусп≥льство вимагаЇ багато чого. „и ж завжди Ї злагода в —Ўј? Ќ≥. ≤стор≥¤ крањни знаЇ багато випадк≥в протисто¤нн¤ держави ≥ корпоративно об'Їднаних п≥дприЇмц≥в. Ќаприклад, п≥д час правл≥нн¤ ѕрезидента ƒ.  еннед≥ сталеварн≥ п≥дприЇмства забажали п≥двищити ц≥ни на власну продукц≥ю. ѕрезидент пропонував цього не робити, тому що в≥дразу п≥дскочать ц≥ни на значну к≥льк≥сть ≥нших товар≥в (понад 1000 найменувань). ќднак п≥дприЇмц≥ напол¤гали. “од≥  еннед≥ оголосив, що державне замовленн¤ буде надане лише тим ф≥рмам, ¤к≥ не п≥двищуватимуть ц≥ни. ≤ хоча йому протисто¤ло об'Їднанн¤, ¤ке волод≥ло 85% сталеварноњ продукц≥њ крањни, в≥н перем≥г. ‘≥рми ж, що погодилис¤ з президентом, п≥двищили власну частку на ринку в≥д 15% до 25%. ƒержава змусила зробити так, ¤к њй було потр≥бно.

ћистецтво управл≥нн¤ пол¤гаЇ в тому, щоб за будь-¤ких обставин знай-ти компром≥с, визначаючи пр≥оритет ≥нтерес≥в того чи ≥ншого з партнер≥в (маютьс¤ на уваз≥ держава та п≥дприЇмц≥). “о ж ≥ держава, ≥ п≥дприЇмц≥ мають шукати компром≥си, ¤к≥ дозволили б щонайб≥льше вдовольнити бажанн¤ обох стор≥н.

—л≥д розум≥ти: п≥дприЇмц≥ мають силу та вплив тод≥, коли об'Їднують своњ зусилл¤ задл¤ дос¤гненн¤ загальноњ мети. ” цив≥л≥зованому св≥т≥ це зветьс¤ Улоб≥юванн¤мФ. јле ≥з 19 найв≥дом≥ших орган≥зац≥йних форм б≥знесу жодну не побудовано на громадських засадах. јдже вс≥ вони створюютьс¤ дл¤ одержанн¤ максимального прибутку. „ерез це й ставл¤тьс¤ до держави ≥ њњ ≥нтерес≥в в≥дпов≥дним чином. Ќалаштован≥сть на прибуток ускладнюЇ взаЇмини.

Ќатом≥сть, громадськ≥ об'Їднанн¤, прагнучи в≥дсто¤ти ≥нтереси своњх член≥в, вол≥ють бути осторонь будь-¤ких ф≥нансово-грошових стосунк≥в, що могли б позначитис¤ на взаЇминах ¤к у середин≥ об'Їднанн¤, так ≥ ззовн≥.

ћ≥ж тим, п≥дприЇмц≥ - це громад¤ни своЇњ крањни, ¤к≥ мають певн≥ громадськ≥ обов'¤зки, родини, ¤к≥ залежать в≥д стану держави. „ерез це, стосунки з державою в≥д≥грають визначальну роль не лише у б≥знес≥, а й у житт≥ кожного з них. « ≥ншого боку, держава одержуЇ в≥д них грош≥, виконуЇ зобов'¤занн¤ та забезпечуЇ конституц≥йн≥ права громад¤н через забезпеченн¤ робочими м≥сц¤ми, що њх надають п≥дприЇмц≥. ѕ≥дприЇмц≥ Ї нар≥жним каменем прогресу економ≥ки та зростанн¤ добробуту всього населенн¤, м≥ц≥ держави.

“аким чином, ≥ держава, ≥ п≥дприЇмц≥ зац≥кавлен≥ у сп≥впрац≥. ќсь ¤к це в≥дбуваЇтьс¤ в —Ўј: у вересн≥ 1995 року члени ком≥тет≥в з розв≥дки конгресу —Ўј заслухали закриту допов≥дь про економ≥чний напр¤м д≥¤льност≥ ÷–”, п≥дготовлений за особистою вказ≥вкою президента —Ўј Ѕ.  л≥нтона. ” допов≥д≥, зокрема, п≥дкреслюЇтьс¤ необх≥дн≥сть зберегти заборону на передачу американським приватним компан≥¤м розв≥дувальноњ ≥нформац≥њ без-посередньо в≥д ÷–”. ѕередбачаЇтьс¤ робити це централ≥зовано за участю федеральних в≥домств —Ўј, що пов'¤зан≥ з економ≥кою та торг≥влею. ¬одночас розв≥дка —Ўј активно використовуЇ приватний б≥знес ¤к ефективний УдахФ дл¤ своњх сп≥вроб≥тник≥в. Ѕ≥льше того, м≥ж ÷–” та американськими б≥знесменами налагоджений обм≥н ≥нформац≥Їю. Ќайближчим часом сл≥д оч≥кувати зм≥цненн¤ зв'¤зк≥в м≥ж ÷–” та приватним б≥знесом —Ўј. ÷е випливаЇ ≥з за¤ви президента  л≥нтона про те, що федеральн≥ в≥домства безп≥дставно утримуютьс¤ в≥д наданн¤ допомоги американським приватним компан≥¤м у њхн≥й боротьб≥ з ≥ноземними конкурентами за ринки збуту.

”крањна також маЇ довол≥ приклад≥в взаЇмод≥њ влади та п≥дприЇмц≥в. ≤ не лише окремих, а њхн≥х об'Їднань. «окрема - ”—ѕѕ, ¤кий Ї джерелом ≥дей дл¤ президента та ур¤ду крањни. …ого посл≥довна пол≥тика допомагаЇ не лише владним структурам, а вс≥й крањн≥, всьому населенню у вир≥шенн≥ найскладн≥ших проблем. ≤ все ж житт¤ вимагаЇ п≥двищенн¤ р≥вн¤ взаЇмин, њхньоњ ¤к≥сноњ зм≥ни.
Ќаприклад, за час≥в —–—– у ћоскв≥ працював ¬сесоюзний кон'юнктурний ≥нститут, ¤кий займавс¤ вивченн¤м ус≥х св≥тових ринк≥в збуту за повним асортиментом послуг та продукц≥њ. ”крањна залишилас¤ без такого важливого ≥нструмента конкурентноњ боротьби. ƒ≥йсно, у держави немаЇ кошт≥в дл¤ утриманн¤ науково-досл≥дного ≥нституту згаданого проф≥лю. јле ж у таких досл≥дженн¤х не менше за державу зац≥кавлен≥ п≥дприЇмц≥. “о чому вони сто¤ть осторонь? Ќе треба нав≥ть витрачати власн≥ кошти на загально-державн≥ проблеми. ћожна лише кожному ≥з сп≥вроб≥тник≥в нагадати про його обов'¤зок щодо захисту ≥нтерес≥в украњнськоњ держави - ≥ одержувати в≥д прац≥вник≥в, що знаход¤тьс¤ за кордоном, в≥дпов≥дну ≥нформац≥ю. ј держава цю ≥нформац≥ю використовуватиме дл¤ забезпеченн¤ потреб кожного з украњнських п≥дприЇмц≥в.
” свою чергу держава маЇ надати громадським об'Їднанн¤м п≥дприЇмц≥в можлив≥сть формувати державну пол≥тику, ¤ка грунтувалас¤ б на засадах, що будуть запропонован≥ цими об'Їднанн¤ми. ÷им угрупованн¤м сл≥д надати статус дорадчих орган≥в виконавчоњ та законотворчоњ влади. ќсобливу роль вони мають в≥д≥гравати у пол≥тиц≥ наданн¤ або скасуванн¤ п≥льг.
Ћише ц≥леспр¤мован≥ зусилл¤ вс≥х - державноњ влади та кор≥нн¤ економ≥ки, ¤ким Ї громадськ≥ об'Їднанн¤ п≥дприЇмц≥в - здатн≥ врешт≥ дос¤гти зламу ≥ в≥рно зор≥Їнтувати розвиток економ≥ки ”крањни.
 
√.ј. ѕастернак-“аранушенко
 
 руглий ст≥л:
"Ѕезпека економ≥чних трансформац≥й"
"√ромадськ≥ об'Їднанн¤ п≥дприЇмц≥в в сучасн≥й ринков≥й економ≥ц≥"
ћатер≥али п'¤того зас≥данн¤ 14 кв≥тн¤ 1999 р.
 ињв 1999

<<√лавна¤

     
    
     

© √еннадий ѕастернак-“аранушенко, 2003-2004. ћатериалы сайта разрешаетс¤ использовать только со ссылкой на автора. © √еннадiй ѕастернак-“аранушенко, 2003-2004. ћатерiали сайту дозвол¤Їтьс¤ використовувати тiльки iз посиланн¤м на автора.

Hosted by uCoz